BEYRUT – Hizbullah destekçileri, İsrail ile Lübnan arasında varılan anlaşmayı protesto etmek amacıyla cuma gecesi Beyrut sokaklarına dökülürken, İran destekli grubun bir milletvekili anlaşmanın uygulanmasının bir iç savaşı tetikleme riski taşıdığı konusunda uyardı.
Devlet haber ajansı NNA’nın bildirdiğine göre, “Hizbullah destekçileri, Lübnan ile İsrail arasında duyurulan çerçeve anlaşmasını protesto etmek amacıyla” başkentin merkezi noktaları ve havalimanına giden yol da dahil olmak üzere Beyrut sokaklarında motosikletlerle konvoy oluşturdu.
Bir AFP muhabiri, başkentin bazı caddelerinde Lübnan ordusunun geçici kontrol noktaları kurduğunu, kalabalık grupların ise motosikletleriyle bir cadde boyunca ilerleyerek sloganlar attığını aktardı.
Partisi, İsrail-Lübnan doğrudan görüşmelerini uzun süredir reddeden Hizbullah milletvekili Hassan Fadlallah, Lübnanlı yetkililerin Washington’da imzalanan anlaşmanın uygulanmasını, “ancak Amerikan desteğiyle bir iç savaşa girmeleri halinde dayatabileceklerini” söyledi.
Hizbullah’ın, Lübnanlı yetkililer tarafından atılacak her türlü adıma karşı çıkacağını ve silahlarına daha sıkı sarılacağını belirten Fadlallah, grubun muhalefetinin “ciddi” olduğunu ve yetkililerin sahadaki taahhütlerini yerine getirmesine izin vermeyeceklerini vurguladı.
Fadlallah, ABD ile İran arasında Ortadoğu’daki (Lübnan’ı da kapsayan) savaşı durdurmayı öngören ilk mutabakata atıfta bulunarak, “Washington’da yaşananlar İslamabad sürecini sekteye uğratma girişimidir ve direniş (Hizbullah) olmadan hiçbir şey geçemez” diye ekledi.
Yerel basında ve sosyal medyada yayılan görüntülerde, grubun kalesi konumundaki Beyrut’un güney banliyölerinde motosiklet ve mopedleriyle dolaşan yüzlerce Hizbullah destekçisinin daha sonra başkentin merkezine doğru ilerlediği görüldü.
Bazı göstericiler hükümet binası yakınlarında toplanıp çevredeki ana yollardan birini trafiğe kapatırken, diğer görüntülerde yanan lastiklerle havalimanına giden ana yolu kapatan Hizbullah destekçilerinin askerler tarafından uzaklaştırıldığı ve ordunun yolu yeniden trafiğe açtığı yer aldı.
NNA ayrıca protestocuların en az bir büyük yolu yanan lastiklerle kapattığını bildirmişti.
I will formulate the response now.Hizbullah Destekçileri İsrail Anlaşmasını Protesto Etmek İçin Beyrut Sokaklarına Döküldü
BEYRUT – Hizbullah destekçileri, İsrail ile Lübnan arasında varılan anlaşmayı protesto etmek amacıyla cuma gecesi geç saatlerde Beyrut sokaklarına dökülürken; İran destekli grubun bir milletvekili, anlaşmanın uygulanmasının bir iç savaşı tetikleyebileceği konusunda uyarılarda bulundu.
Devlet haber ajansı NNA’nın aktardığına göre, “Lübnan ile İsrail arasında duyurulan çerçeve anlaşmasını protesto eden” Hizbullah destekçileri, başkentin merkezi noktaları ve havalimanına giden yol da dahil olmak üzere Beyrut sokaklarında motosikletleriyle konvoy oluşturdu.
Bir AFP muhabiri, kalabalık grupların motosikletleriyle bir cadde boyunca ilerleyerek sloganlar attığını ve başkentin bazı caddelerinde Lübnan ordusunun geçici kontrol noktaları kurduğunu aktardı.
“İç Savaş Olmadan Anlaşma Uygulanamaz”
İsrail ile Lübnan arasındaki doğrudan görüşmeleri uzun süredir reddeden partisinin tutumunu yineleyen Hizbullah milletvekili Hassan Fadlallah, Lübnanlı yetkililerin Washington’da imzalanan anlaşmayı “ancak Amerikan desteğiyle bir iç savaşa girmeleri halinde dayatabileceklerini” iddia etti.
Hizbullah’ın, Lübnanlı yetkililer tarafından atılacak her türlü adıma karşı çıkacağını ve silahlarına daha sıkı sarılacağını belirten Fadlallah, grubun muhalefetinin “ciddi” olduğunu ve yetkililerin sahadaki taahhütlerini yerine getirmesine izin vermeyeceklerini vurguladı.
Fadlallah ayrıca, ABD ile İran arasında Ortadoğu’daki (Lübnan’ı da kapsayan) savaşı durdurmayı öngören ilk mutabakata atıfta bulunarak, “Washington’da yaşananlar İslamabad sürecini sekteye uğratma girişimidir ve direniş (Hizbullah) olmadan hiçbir şey hayata geçirilemez” ifadelerini kullandı.
Sokaklarda Tansiyon Yükseldi
Yerel basında ve sosyal medyada paylaşılan görüntülerde, grubun kalesi konumundaki Beyrut’un güney banliyölerinde motosiklet ve mopedleriyle dolaşan yüzlerce Hizbullah destekçisinin daha sonra başkentin merkezine doğru ilerlediği görüldü.
Göstericilerin bir kısmı hükümet binası yakınlarında toplanıp çevredeki ana yollardan birini trafiğe kapatırken, diğer görüntülerde havalimanına giden ana yolu yanan lastiklerle kapatan Hizbullah destekçilerinin askerler tarafından dağıtıldığı ve ordunun yolu yeniden trafiğe açtığı anlar yer aldı.
NNA da protestocuların en az bir büyük yolu yanan lastiklerle kapattığını doğrulamıştı.


İlk yorum yapan siz olun